søndag 29. april 2012

Sjokoladecookies

Jeg og romvenninnen min fikk plutselig en kveld her skikkelig lyst på sjokolade cookies, så dra vi på butikken og handlet inn sjokolade, og satte igang å bake! Resultatet ble disse cookiesene, som var en nytelse med et glass melk til....



Sjokolade cookies:
   350 g mørsk sjokolade
   40 g smør
   1,67 dl sukker
   2 egg
   1 ts vaniljepulver
   0,64 dl mel
   1/4 ts bakepulver

8-10min midt i ovnen på 180grader.

Smelt sjokolade sammen med smøret på svak varme. Pisk egg, sukker og vaniljesukker til eggedosis, pisk den godt og lenge. Vend inn melet deretter den smeltedesjokoladen forsiktig. Tilsett deretter de resterende ingrediensene. La røra stå i ca 10 min til den er blitt litt tjukkere. Ta ca ei ss med røre for hver kjeks, og pass på å ha litt avstand imellom de.

Når de er stekt ferdig lar du kjeksene stå i 25-30 min, slik at de blir sprø på utsiden.

Som fyll brukte jeg det 1/3 av oppskriften på hvit sjokolade glasur, bare at jeg byttet ut hvit sjokolade med lyskokesjokolade. Glasuren finner du her. Jeg klarte å varme opp sjokoladen litt for mye, slik at glasuren skilte seg når jeg blandet den med melis og smør, men skjer dette er det bare å tilsette litt vann, et par ts, og piske igjen, så skal det løse seg.



Nam fra Søtmons

2 kommentarer:

  1. Mmmmmm! Disse var utrolig herlige! Etter å ha kommet inn etter en totimers joggetur, var det helt fantastisk å bli oppvartet med disse herlige sjokoladekjeksene, og et deilig glass melk til! Anbefales! <3

    SvarSlett
  2. Mmmmmm! Disse var utrolig herlige! Etter å ha kommet inn etter en totimers joggetur, var det helt fantastisk å bli oppvartet med disse herlige sjokoladekjeksene, og et deilig glass melk til! Anbefales! <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...