torsdag 4. oktober 2012

Marengscupcakes med frisk frukt

Marengs er bare himmelsk! Jeg elsker pavlova, så hvorfor ikke prøve å lage det i smaksfulle porsjonskaker...


Oppskirften på marengsen finner du her, jeg brukte akkurat samme mengde og det ble 18 marengsklatter. Kan sikkert ha i litt mindre i hver form også for å få flere, for marengsen sveller til dobbel størrelse. Jeg stekte de på 140 grader i 1 time, og lot de stå i ovnen etter at den var skrudd av med døren på gløtt. 


Marengsen trenger ikke muffinsbrett for å få fin form, da den "hever" oppover og holder så og si samme form, ihvertfall en jevn form. Som du kan se på bildet ble de ganske store, men absolutt ikke for store til å klare å spise de opp.



Så pisket jeg krem som jeg tok på med sprøytepose for å få jevnt utover. Skar opp frukt i småterninger som jeg blandet sammen. Denne gangen brukte jeg nektarin, appelsin og kiwi. Skar de opp i biter for at de skulle bli enklere å spise. Du kan sikkert legge hele biter og dandere litt mer, men da kan det bli litt farlig å spise de uten at alt blir med eller faller av. Faren er der jo litt fortsatt, men det gjorde også at jeg fikk masse frukt på hver cupcake og pavlova er best med masse frukt!


Nam fra Søtmons

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...