fredag 13. juli 2012

Oreokake


Lillebroren min feirer 16 års-dag idag, og ønsket seg oreokake! Det var helt greit for meg, for den er jo kjempe god! ...


Oreokake:

Bunn:
   300 g oreokjeks
   100 g sm. smør

Fyll 1:
   200 g philadelfia
   2,5 dl melis
   3 dl kremfløte
   50 g oreokjeks

Fyll 2:
   1 pk. lys sjokolademousse (Toro)
   3 dl melk
   50 g oreokjeks

Knus oreokjeksen, gjerne i en foodprocessor, og smelt smøret. Bland det sammen og trykk det lett ned i en rund kakeform. La det stå i kjøleskapet i ca. 30 min.

Pisk sammen philadelfia og melisen, og pisk fløten til krem, vend det sammen. Ta på 2/3 av blandingen over kjeksebunnen. Grov hakk oreokjeksene og stikk de ned i osteblandingen. Sett kaken tilbake i kjøleskapet i 30 min.

Lag sjokolademoussen og legg alt over osteblandingen. Grov hakk oreokjeksene og stikk de ned moussen, og sett kaken i kjølekskapet i nye 30 min. 

Så tar du på resten av osteblandingen og pynter med oreokjeks eller sjokoladesaus. Det blir ekstra stilig om du pynter med forskjellige oreokjeks, som oreokjeks med sjokoladetrekk.

Så er det bare å hive innpå! 

Nam fra Søtmons

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...