onsdag 5. september 2012

Chocolate chip cookies

Jeg liker å tro at grunnen til at ei av mine romvenninner bakte cookies i går kveld var fordi jeg har inspirert henne, men uansett om det er saken eller ikke, så laget hun noen skikkelig smakfulle chocolate chips cookies...


Chocolate chip cookies: ca. 40-50
   2 dl mykt smør
   1,5 dl brunt sukker
   1,5 dl hvitt sukker
   2 egg
   1 ts vaniljesukker
   4,5 dl mel
   1 ts bakepulver
   1/2 ts salt
   3,5 dl med sjokolade pletter

Midt i ovnen på 200 grader i 10-12 min

Pisk sammen smør og sukker, tilsett egg og vaniljesukker. Så tilsetter du mel, bakepulver og salt. Tilslutt blander du inn sjokolade plettene. 

Ta ca en spiseskje med røre og legg de jevnt utover en bakeplate med bakepapir. La det være litt mellomrom mellom hver klatt siden røra flyter litt utover når de stekes. Stek de til de er gyldne.


Nam fra Søtmons

1 kommentar:

  1. Åjåjåj, der ble jeg også nevnt i bloggen! Jeg fikk det første gjesteinnlegget! :D Om jeg får lov å si det selv, de ble utrolig gode! Mmmm, og aller best når de er nystekte og fortsatt varme! De smelter på tunga! Ps: Mulighet for å ha litt melk i røra om den blir litt for stiv! <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...